Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Jak wyjechać?

W pierwszym poście napisze o tym co należy zrobić aby wyjechać do Drezna na studia z programu Erasmus. 
Pierwszym etapem jest sprawdzenie czy nasza uczelnia ma podpisaną umowę partnerską z Technische Universität Dresden, jeśli taka umowa jest podpisana to sprawdzamy czy nasz kierunek studiów pokrywa się z kierunkiem studiów oferowanym przez TUD. 
W momencie gdy obydwa powyższe warunki są spełnione następnym etapem jest zdanie egzaminu językowego, zależnie od tego czy będziemy studiować w języku angielskim, czy niemieckim wymagany jest jeden z tych języków. W moim przypadku był to język angielski zdany na poziomie B1. Oczywiście niezależnie od języka studiów niemiecki jest zawsze mile widziany.
Kolejnym etapem jest wypełnienie dokumentów: 
  • Porozumienie o Programie Zajęć - Learning Agreement,
  • Formularz Aplikacyjny Studenta - Student Application Form,
  • Wyciąg z Indeksu minimum za ostatnie 2 semestry lub całość studiów - Transcript of Records.
W przypadku tego ostatnie może się okazać, że będziemy musieli sami sobie przetłumaczyć swój indeks, bo dziekanat nie zawsze wie, że transkrypcja indeksu to coś więcej niż puste pola (w miejscu gdzie powinny być nazwy przedmiotów) z ocenami i ilością punktów ECTS. Learning Agreement tworzymy porównując kursy z naszej macierzystej uczelni z kursami oferowanymi w TUD. Podczas doboru tych przedmiotów ważne jest też, aby zgodziła nam się liczba punktów ECTS. W przypadku wyjazdu do Niemiec jest to na ogół 60 punktów, ponieważ z racji innego niż u nas rozkładu roku akademickiego wyjazd tam na jeden semestr nie ma sensu. Ostatnim dokumentem niezbędnym do rekrutacji będzie Online Form Application, która musimy wydrukować i dołączyć do powyższych. Następnie to wszystko zostanie wysłane listownie do TUD. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 4-6 tygodni, w moim przypadku było to 6. W liście od uczelni dostaje się bardzo dużo informacji odnośnie tego co należy zrobić przed przyjazdem oraz zaraz po przyjeździe. Od razu widać niemiecką solidność i organizację ;)

Ważne informacje
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments :

  1. Hej ;) Trafiłam dzisiaj na Twojego bloga i bardzo się cieszę z tego powodu, ponieważ mam odnośnie Drezna pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Interesuje mnie, czy na TUD są prowadzone kursy po angielsku dla studentów Erasmusa. Jedyne kursy po angielsku jakie znalazłam są na studiach magisterskich, a ja wyjeżdżam na trzecim roku. Będę wdzięczna za szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wydaje mi się aby to był problem, że te angielskie kursy są tutaj na studiach magisterskich. Jeśli odpowiadają Twojemu kierunkowi studiów albo pokrywają się zawartością z Twoimi przedmiotami to możesz je wziąć.
      Ja wyjechałam na początku studiów magisterskich i miałam wszystkie przedmioty z jednego kierunku tutaj, ale wiem, że niektórzy brali część przedmiotów z jednego kierunku część z innego. Powiedz mi co studiujesz to spróbuję się zorientować czy są tam jakieś kursy po angielsku.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Studiuję Zarządzanie i Inżynierię Produkcji na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej. Zgłosiłam się na semestr zimowy, na którym interesuje mnie głównie projektowanie procesów technologicznych , modelowanie i symulacja procesów i zarządzanie produkcją. Tutaj jest plan moich studiów: http://wm.pwr.wroc.pl/files/prv/id9/plan_ZIP_IRP_ST_Ii_11_09_2013.pdf
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejrzałam te przedmioty i widzę, że ciężko będzie dopasować coś do tego po angielsku.

      Wydaje mi się, że coś odpowiedniego może udać Ci się znaleźć tutaj: http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/fakultaeten/fakultaet_maschinenwesen/studium .
      Tutaj znajdują się nazwy oferowanych przedmiotów po ang: http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/fakultaeten/fakultaet_maschinenwesen/studium/studiengang , ale nie udało mi się znaleźć ich opisów.

      Powinnaś też pójść do swojego biura wymiany międzynarodowej i poprosić o kontakt do osób z Twojego wydziału, które wyjeżdżały we wcześniejszych latach i skontaktować się z tymi osobami odnośnie ich LA.

      Usuń