Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Ebay Kleinanzeigen - jak kupować i sprzedawać?

Przygotowuję się aktualnie do przeprowadzki, więc powróciłam na serwis z ogłoszeniami drobnymi, aby posprzedawać trochę zbędnych sprzętów. Po kilku transakcjach mogę się z wami podzielić moimi doświadczeniami.



Dobre ogłoszenie
Pierwszą rzeczą, na której powinniśmy się skupić to napisanie dobrego ogłoszenia. W tym przypadku dobre oznacza bez błędów ortograficznych i gramatycznych, najlepiej poprosić jakiegoś znajomego Niemca, aby nam pomógł albo przynajmniej sprawdził nasze wypociny. Wbrew pozorom ma to dość duży wpływ na ilość zapytań na naszą ofertę (sprawdzone!). Informacja o przedmiocie powinna być krótka i konkretna. Tutaj prezentuje moje ogłoszenie odnośnie sofy na które już pierwszego dnia dostałam kilka odpowiedzi (teraz mogę powiedzieć, że brakowało tutaj informacji o dokładnych wymiarach, a 3-krotnie dostałam wiadomość z pytaniem o to): 
Ich biete ein Ikea Sofa zum Verkauf an. Das Sofa ist 2 Jahre alt. Es kann als Sofa sowie als sehr komfortables Bett genutzt werden. Die Matratze ist sehr hochwertig und gut zum schlafen geeignet. Der Neupreis des Sofas war 350 Euro. Das Sofa kann ab dem 15.09.2015 bei mir abgeholt werden.
Drugą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę to zdjęcia. Nie musi być ich dużo, ale ważne by były wyraźne i pokazywały sprzedawany przedmiot w całości.

Cierpliwość
Musimy się uzbroić w cierpliwość, sprzedawanie rzeczy zalecam na miesiąc do półtora przed planowanym terminem wyprowadzki. Niektóre przedmioty mogą pójść od razu, ale niektóre mogą czekać długi czas. Jeśli jednak zależy nam na czasie to najlepiej porównać ceny danego mebla i dać trochę niższą z zaznaczonym VB (do negocjacji).

Kontakt z kupującym
Należy być przygotowanym na kontakt ze specyficznymi ludźmi. Część kupujących to oczywiście normalnie, kulturalni ludzie, ale część może nas naprawdę zaskoczyć lub zdenerwować. 
Na porządku dziennym są ludzie, którzy umawiają się na oglądanie i nie przychodzą bez poinformowania o tym. Inny przykład to ludzie deklarujący chęć zakupu, podający jakiś przybliżony czas, który potem mają doprecyzować, a następnie nigdy więcej się nie odzywający:
Ich denke eher Samstag vormittag. Für eine genaue Zeit melde ich mich bis spätestens Donnerstag noch einmal.
Gruß Armin
I tak o to na powyższej wiadomości mówiącej o dokładnym podaniu godziny w czwartek zakończyła się nasza wymiana informacji, mimo mojej wiadomości do tej osoby w czwartek nie dostałam więcej żadnej odpowiedzi.
Kolejny częsty przypadek to ludzie oczekujący, że w cenie przedmiotu jest również jego transport. Dość powszechne, że osoba mówi, że daną rzecz kupi, ale tylko jeśli mu ją dowieziemy. Niestety o żadnej dopłacie w tym momencie nie wspominają.
Zdarzają się też całkiem ciekawe osoby jak np ten, po dość dużej ilości wymienionych wiadomości i niezliczonych pytań, ustaliśmy datę i godzinę odbioru materaca. Siedzę, czekam i o umówionej godzinie dostaję wiadomość, że osoba nie może znaleźć mojego budynku, spoko zdarza się, odpisałam z dokładnym opisem dojazdu i dołączoną mapką (dodam, że mieszkam w samym centrum miasta w jednym z dość charakterystycznych budynków widocznych z daleka) i oto co za wiadomość dostaję po chwili: 
Sorry, nein. Hab es leider nicht gefunden. Fahre wieder, wor haben noch eine andere Matzatze zum Anschaurn in Gorbitz. VG
Wolne tłumaczenie w moim wydaniu:
Sorry, nie. Niestety nie znalazłam(em). Jadę dalej zobaczyć inny materac w Gorbitz. Pozdrawiam

No cóż lekko zwątpiłam w rodzaj ludzki ;)

Przykładowa oferta: ława do salonu (może ktoś w końcu zechce kupić ten stół).
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments :

  1. :D
    Fajnie że wstawiłaś ogłoszenia po niemiecku. Jestem z siebie dumna, bo chyba wszystko zrozumiałam ;)

    OdpowiedzUsuń