Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Wniosek o akademik

Zaraz po otrzymaniu listu z uczelni należy zająć się sprawą zakwaterowania. Wniosek o akademik składamy przez internet: Application form for student accommodation in Dresden. Ankietę możemy wypełnić w dwóch językach, po angielsku lub niemiecku. W przeciwieństwie do wniosków w Polsce nie musimy podawać odległości od uczelni czy zarobków, a za to możemy sami wybrać akademik w którym chcemy zamieszkać. Dokładniej to podajemy 3 akademiki, możemy również się zdecydować na akademik polecany nam przez WOMIKO, czyli akademik zamieszkiwany przez studentów tego samego wydziału na, którym będziemy studiować. 
Prawie wszystkie pokoje jakie mamy do wyboru to pokoje jednoosobowe. Różnice w cenach biorą się z różnych wymiarów pokoi, tego czy pokój jest po remoncie oraz różnic w ich umeblowaniu.
Po zakończeniu rejestracji dostajemy maila z informacjami, podany jest numer naszej rezerwacji, nasze dane kontaktowe oraz termin rozpatrzenia wniosku:
The allocation of available rooms usually starts approximately two months before the requested move-in date (for September at the 5th of August,for the months  October and November app. five weeks before the requested move-in) We are trying to consider your wishes concerning a certain dormitory as far as possible. After a room has been allocated for you, you will receive another e-mail with all information necessary for moving in (dormitory, monthly rent, deposit, move-in date).
International students who apply from abroad for a place in a dormitory have a couple of days time after their arrival to open up a bank account and to give us the collection authorization. We will then automatically charge the rent from this bank account on the 7th of each month for the current month.
In case of modifications or amendments please contact us as soon as possible. Please note that only corrections of simple mistakes in writing can be accepted by telephone. Please submit significant modifications of your application (move-in date, preferences, bank details, withdrawal of your application) in writing.
PS. Ostatnim etapem rekrutacji jest załączenie skanu Letter of admission, jeśli za pierwszym razem plik nie spełnia wymagań odnośnie rozmiaru to, aby powtórzyć wrzucanie go musimy zmienić przeglądarkę lub komputer.
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz