Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Dojazd do Drezna

Dzisiejszy post będzie o zakupie biletów do Drezna. Ja wybrałam podróż PKP. Jest ona moim zdaniem najtańsza, ale żeby tak było trzeba trochę się wysilić przy kupnie biletu. Aby dojechać do Wrocławia kupujemy zwyczajny bilet na jaki tam chcemy pociąg, na tym etapie nie powinno być żadnych problemów, ja zamówiłam przez stronę internetową.

Source: http://wikipedia.pl
Problem zaczyna się gdy chcemy kupić bilet na pociąg relacji Wrocław - Drezno, PKP PR jest tak uprzejme, że daje nam fantastyczną ofertę, która jest świetna o ile jedzie się w 5 osób, jeśli jednak jest się samotnie podróżującym studentem to koszt biletu jest dla nas powalający: 39 EUR. Na szczęście jednak jest możliwość przejazdu tej trasy taniej, ale jest to trochę skomplikowane.
Rozwiązaniem problemu jest zakupienie trzech różnych biletów na jeden i ten sam pociąg:
  1. Wrocław - Bolesławiec bilet ze zniżką studencką na IR
  2. Bolesławiec - Bautzen biletu "Euro-Nysa" za 25 zł
  3. Bautzen - Dresden bilet za 10,70 euro
Bilet nr 1 możemy zamówić przez internet w serwisie Bilety regionalne lub w którejkolwiek kasie na dworcu, drugi jak się okazało można kupić już tylko w wybranych kasach PR w kilku miastach np. Wrocław lub w pociągu (nie wiem czy nie będzie za to jakiejś dodatkowej opłaty), tak samo wygląda sytuacja z trzecim biletem. Bilety zakupione w tej kombinacji kosztują ok. 80 zł, czyli dwa razy taniej niż w ofercie. Szkoda, że nie istnieje możliwość zakupienia jednego biletu poza ofertą w takiej cenie.
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments :

  1. Dziękuję bardzo za informację o tańszym przejeździe.

    Studiuję aktualnie w Dreźnie i jestem zachwycony tym, że to wszystko udokumentowałaś! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :)
      Ciesze się, że moje informacje okazują się przydatne dla nowych studentów. Co studiujesz?
      Pozdrawiam :)

      Usuń