Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Ekologia

Niemcy mają świra na punkcie ekologii i tego nie muszą nawet udowadniać amerykańscy naukowcy.
Zaraz po wprowadzeniu się do akademika przeżyłam lekki zaskoczenie, kiedy dowiedziałam się jak restrykcyjne jest tu sortowanie śmieci, nawet szkło jest dzielone wg. kolorów. Pod każdym budynkiem mieszkalnym stoi niezliczona ilość śmietników opisanych nazwą surowca, który może zostać w nim umieszczony:


Drugim przykładem ich ekologiczności są kaucje na butelki plastikowe w sklepach. Kaucja wynosi 0,25 EUR, a żeby ją odebrać należy dostarczyć puste butelki plastikowe do specjalnego automatu, który wydrukuje nam specjalny bilecik z kwotą za kaucję. Z tym bilecikiem musimy się udać do kasy w sklepie, którego automat użyliśmy do zwrotu butelek. Pieniądze mogą nam zostać zwrócone w gotówce lub odliczone od rachunku.

Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments :

  1. Hey Beacze Czy jesteś jeszcze w Dreznie? Jeżeli tak daj odp na dr_bk@o2.pl. Miałbym parę pytań. Pozdrawiam Bartek - również Erasmus z Drezna

    OdpowiedzUsuń