Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

First german interview

Dzisiaj odbyłam swoją pierwszą rozmowę o pracę. Po wysłaniu wielu CV dostałam w końcu pierwszą pozytywną odpowiedź. Oferta pracy o o którą pierwotnie aplikowałam to praca w service desku, a w trakcie rozmowy zmieniła się na database designer. Szansę na dostanie tej pracy oceniam 50/50. Rekruterka chciała przeprowadzić rozmowę  po niemiecku, ale tak jak przypuszczałam nie miało to większego sensu i być może to właśnie mnie zdyskwalifikuje.

Rozmowa miała być przeprowadzona przez dwie osoby w tym jedną nie mówiącą po angielsku, ale zaraz na początku okazało się to niemożliwe. Generalnie rozumiałam czego oni ode mnie chcą, ale już żeby im odpowiedzieć to było dla mnie za dużo. Stresowałam się ogromnie, w końcu była to moja pierwsza prawdziwa rozmowa kwalifikacyjna w życiu i to na dodatek chcieli ze mną rozmawiać w tym fantastycznym języku w którym ja definitywnie mówić nie potrafię (dość dobrze ich rozumiem).
Sama rozmowa w dalszej części - tej przeprowadzonej po angielsku - była dosyć przyjemna. Kobieta z którą rozmawiałam widziała, że jestem przestraszona i była wobec mnie bardzo miła. Z racji językowych pozycja na którą aplikowałam była dla mnie niedostępna, więc jak już pisałam wyżej została zmieniona na projektanta i programistę bazy danych. Ten projekt ma rozpocząć się dopiero sierpień/wrzesień i jeszcze nie rozpoczęła się rekrutacja, ale uznała, że do tej pracy mogę się nadać, bo tam nie jest wymagany niemiecki.

Wydaje mi się, że nie wypadłam za dobrze, ale być może jednak zdecydują się wziąć mnie. Mimo tego, że prawie się nie odzywałam i usłyszałam, że powinna być bardziej otwarta, przebojowa i potrafić pochwalić swoje umiejętności, bo CV wygląda znacznie lepiej w porównaniu do tego jak sama się przedstawiam. No cóż... Zobaczymy...
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz