Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Leipzig - 22.07

W poprzedni weekend byłam w Leipzig - najbardziej zaludnione miasto Saksonii (ja tego jakoś nie odczułam) i drugie, po Berlinie, Niemiec wschodnich, należące do aglomeracji Lipsk-Halle, która liczy ok. milion mieszkańców.
Lipsk to duży ośrodek przemysłowy, jedno z ważniejszych centrów handlu, ośrodek kultury i nauki z kilkusetletnią tradycją. Najmniej zniszczone w czasie II wojny światowej (dokładnie odwrotnie niż Drezno) spośród wielkich metropolii niemieckich posiada najlepiej w całym kraju zachowany zespół dzielnic XIX- i XX-wiecznych.

Hauptbanhof, który wygląda dokładnie tak samo w każdym niemieckim mieście


Opera

Fontanna przed Operą





Wanny na dziedzińcu Uni Leipzig


Popis niemieckiej fantazji rzeźbiarskiej




Ciekawa ozdoba :)


Coś dla programistów ;)







Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz