Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Kolej w Niemczech i Holandii

Moją ostatnią podróż do Holandii odbyłam koleją. Zdecydowałam się w końcu przetestować koleje niemieckie, które mają opinie jednych z najlepszych, a zarazem najdroższych w Europie. Podróż była długa (12h w jedną stronę i 10h w drugą) i z wieloma przesiadkami, za to bardzo tania - 39 EUR bilet w jedną stronę. Poniżej opisze w jaki sposób można nabyć bilety w takiej cenie.


Długi nocny postój na stacji w Düsseldorfie.





Bezpośrednio z dworca można dostać się do komunikacji miejskiej

Śnieg!
Stacja w Deventer (Holandia).

 

Pociągi niemieckie

Podróżowałam chyba wszystkimi klasami pociągów w trakcie tej podróży od ICE do S-Bahn i EuroBahn. Pociągi ICE and IC są bardzo szybkie i wygodne. Prędkość wahała się od 150 do 170 km/h. Wagony nie były zatłoczone. Komunikaty od kierowników pociągów na całej trasie podawane był w języku niemieckim i angielskim. Wszystko jest zautomatyzowane. Ubikacje czyste i pachnące.
S-Bahn wygladał dokładnie tak samo jak te pociągi w Saksonii.
EuroBahn kursujący do granicy w Venlo miał najniższych standard ze wszystkich, którymi jechałam - brudna ubikacja z zacinającymi się drzwiami to największy minus.
Obalę jednak mit o punktualności kolei niemieckich, nie jest to prawda, spóźniają się. Dostałam maila z informacją, że mój pociąg jest opóźniony i powinnam się zgłosić do konduktora z tym. Co zrobił konduktor? Sprawdził mi o której godzinie będę mieć najbliższy pociąg na interesującej mnie trasie. U nich to chyba nie działa podobnie jak u nas, że inne pociągi czekają na opóźniony pociąg albo po prostu trasą, która jechałam jeździ na tyle dużo pociągów, że nie ma to sensu.

Ciekawostka: łatwo się zorientować czy dane miejsce jest wolne czy zarezerwowane dzięki elektronicznym wyświetlaczom, które informują o tym oraz na jakim odcinku dane miejsce jest zajęte.

10 różnych koszy na odpadki - tak to właśnie Niemcy

 

Pociągi holenderskie

Jechałam nimi po raz pierwszy i rozczarowały mnie. Generalnie pociągi IC wyglądały podobnie jak nasze odnowione osobówki, a jeden to nawet "pachniał" w ten sposób. Niezbyt czyste, ale da się przeżyć. Komunikaty w pociągu jedynie w języku holenderskim.
W zamian za to w Holandii od razu znalazł się uprzejmy osobnik rodzaju męskiego, który pomógł mi z moją ogromną torbą, na terenie Niemczech faceci tylko się patrzyli i czekali, aż sama wciągnę moją torbę do pociągu.

Ładny motyw kwiatów

Ten pociąg "pachniał"...


Zakup biletów

Na stronie www znajduje się zakładka Sparpreis-Finder i jeśli zdecydujemy się zakupić bilet z pewnym wyprzedzeniem (max. 3 miesiące) można trafić całkiem okazyjne ceny biletów. Ceny EuroSpeziale Niderlande wahają się w zakresie 39 - 169 EUR zależnie od tego jak wcześnie go zakupimy.

Ciekawostka: bilet zakupiony przez internet jest wysyłany pocztą...




Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz