Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Mid-defence

Wczoraj miałam okazję uczestniczyć w "middle defence" pracy magisterskiej jednego z moich przyjaciół. Był to mój pierwszy raz, ponieważ jest to coś czego nie praktykuje się na polskich uczelniach. 

Co to jest i na czym to polega? Najprościej mówiąc jest to 30 minutowa prezentacja pracy magisterskiej oraz postępów nad nią przez promotorem, innymi pracownikami naukowymi z danej katedry oraz zaproszonymi ludźmi - w tym przypadku mnie. Po prezentacji obecni zgłaszają swoje uwagi co do treści oraz stylu prezentowania, a następnie zadają pytania. Najczęściej odbywa się to gdy student ma napisane ok. 50% pracy magisterskiej. Plusem jest, że nie jest wystawiana za to żadna ocena i nie ma to żadnego wpływu na ostateczną obronę.

Source: http://www.arbeit-binden-muenchen.de/
Interesujący jest fakt, że obrony prac magisterskich/inżynierskich na niemieckich uczelniach są publiczne, co generalnie oznacza, że każdy może przyjść, wysłuchać i zadawać pytania. Nie jest to zresztą jedyna różnica. Tutaj pisanie pracy i obrona to nie tylko formalność jak w większości przypadków w Polsce. Często jest to wręcz praca na pełen etat, popularne jest też pisanie prac w firmach. Tutaj w Dreźnie jedną z bardziej znanych firm w których studenci piszą swoje magisterki jest SAP, w rzeczywistości cały drezdeński oddział opiera się na studentach robiących tam "internshipy" (praktyki) i piszących prace.

Podziękowanie za zaproszenie na "mid-defence" - nie mam pojęcia jak to przetłumaczyć by nie brzmiało głupio - oraz gratulacje udanej prezentacji.


Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz