Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Mensa

Pomysł na ten wpis naszedł mnie gdy odwiedzałam nową mensę. Chyba powinnam zacząć od wyjaśnienia czym jest "Mensa". W większości niemieckich miast (nie wiem czy we wszystkich) gdzie znajdują się uniwersytety funkcjonuje sieć stołówek studenckich, które podlegają pod Studentwerk. 


W ramach przypomnienia napisze, że Studentwerk to ta organizacja, które zajmuje się również akademikami i pomocą socjalną dla studentów (np. BAföG). Na początku każdego semestru każdy student płaci ok 70 EUR na rzecz Studentwerku (jest to składowa semestr fee). Jedną z największych zalet tych stołówek są bardzo niskie ceny posiłków w porównaniu do innych lokali gastronomicznych, ponieważ  funkcjonuje tam rozróżnienie na ceny studenckie, pracownicze i dla ludzi kompletnie niezwiązanych z uczelnią. Standardowo cena posiłków to 2-3 EUR.

Największą i najbardziej popularną mensą w Dreźnie jest "Alte Mensa", znajduje się ona w samym centrum campusu, posiada największy wybór posiłków - nawet sushi po 3,60 EUR, zawsze można tam też zjeść makaron z sosem czy też jedną z zup do wyboru, płacąc nie za ilość jedzenia, a za rozmiar talerza. Drugą w kolejności jest "Neue Mensa", której ja osobiście zbyt nie lubię, ale dużo ludzi ją wybiera. Trzecią jest "Mensa Siedepoint", znajdująca się obok biblioteki, dużą zaletą tej stołówki są jej godziny otwarcia, bo jako jedyna serwuje posiłki, aż do godziny 20.

Poniżej przykładowe posiłki w "Alte Mensa":

Deser owocowy - pycha!

Zewnętrzna część mensy gdzie można jeść latem


Kuchnia azjatycka

Ja jadłam jeszcze w dwóch innych poza tymi powyżej wymienionymi: "Mensa Johannstad" oraz "Mensa Brühl". Ta pierwsza moim zdaniem jest dosyć droga i mimo, że mieszkałam względnie blisko niej to chodziłam tam bardzo rzadko, ale za to ta druga, która odwiedziłam dopiero w tym tygodniu polubiłam. Ma ona jeden duży mankament - jedzenie musisz zamawiać ustnie, a nie zabrać z wystawy - ale za to jej położenie, widok z okna i to, że jest taka kameralna naprawdę mi się spodobało. Znajduje się ona w samym centrum Altstadu, w budynku Hochschule für Bildende Künst.

http://www.studentenwerk-dresden.de

http://www.studentenwerk-dresden.de
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments :

  1. Nigdy wcześniej nie słyszałam o ,,mensach" :) Nie orientuję się czy w Polsce jest tego jakiś odpowiednik, bo do studiów jeszcze trochę czasu mi pozostało, ale takie ,,mensy" wydają się cąłkiem ciekawym miejscem na uczelni :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w Polsce nie ma takich stołówek (przynajmniej ja o nich nie słyszałam), ja studiowałam 4 lata i teraz wiem, że to jedna z tych rzeczy, które są najbardziej przydatne podczas studiów ;)

      Usuń