Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Kino

Do tego wpisu zainspirowała mnie moja wizyta w kinie w tym tygodniu na Igrzyskach Śmierci. Przy okazji tej wizyty przypomniało mi się jak na początku mojego pobytu poszłam pierwszy raz do kina i przeżyłam lekki szok, gdy okazało się, ze film jest w całości zdubbingowany... Moje przyzwyczajenie do kina w Polsce, gdzie większość filmów jest z oryginalną ścieżką dialogową i napisami po polsku było tak mocne, iż nie pomyślałam, że gdzieś może być inaczej. Teraz już nawet wiem dlaczego dzięki wpisowi Aleksandry.

Rundkino              Source: http://www.ddr-klubkinos.de/

Ok, jeśli już wiemy dlaczego tak jest to teraz pojawia się pytanie co zrobić, gdy jednak chce się pójść do kina i obejrzeć jakiś film. Na szczęście i na to Niemcy znaleźli rozwiązanie. Większość amerykańskich filmów jest wyświetlana w wersji niemieckiej oraz w wersji OV, czyli angielskiej.Wystarczy tylko sprawdzić w trakcie rezerwacji biletu czy film jest dostępny jako OV.
Ciekawostka: Mnóstwo Niemców chodzi chodzi na filmy w oryginalnej wersji.

UFA Palast           Source: http://www.sachsendigital.de/
Poza tym istnieje również inna możliwość obejrzenia filmu po angielsku - Sneak Preview OV. Co to jest? Specjalne seansy odbywające się raz w tygodniu losowego filmy amerykańskiego/brytyjskiego. Bilet na taki pokaz jest tańszy, ponieważ widz nie wie tak naprawdę co obejrzy. Seanse te odbywają się w wtorki wieczorem w Rundkino (fot. 1) oraz w czwartki lub poniedziałki w UFA Palast (fot. 2).

Odnośnie cen biletów to są one dosyć rozsądne od 4 do 8 EUR, zależnie od typu seansu, dnia tygodnia i typu zniżki.

Słyszałam też, że istnieją jakieś małe kina w których można obejrzeć filmy po polsku, ale sama tej informacji nigdy nie sprawdziłiam, więc trudno mi powiedzieć ile jest w tym prawdy. Może się tym zainteresuję bardziej, bo chciałabym obejrzeć Miasto 44, które niestety w Polsce już wyszło z kin, a w kinach niemieckich raczej dostępne nigdy nie będzie.

Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz