Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Militärhistorisches Museum der Bundeswehr

Co można zrobić w poniedziałkowy wieczór? Można pójść do drezdeńskiego oddziału muzeum militariów (kolejne oddziały są w Berlinie i Koningstein), w poniedziałki w godzinach 18 - 21 jest tam darmowy wstęp. Jest to duże i interesujące muzeum z dosyć specyficznym wnętrzem, które naprawdę warto zobaczyć. Jest tam ciekawa kolejność zwiedzania - z góry na dół.

Polecam wizytę tam!


Dojazd tam jest bardzo prosty: tramwaj 7 i 8 do przystanku Stauffenbergallee. Można też szybko dojechać samochodem i nie ma tam problemu z miejscami do parkowania.


Kilka zdjęć z wnętrza muzeum (fotografowanie za darmo bez lampy błyskowej):






Moja ulubiona część muzeum prezentująca jak w przeszłości zwierzęta brały udział w działaniach wojennych - owce i kozy mnie zaskoczyły, w szczególności to do czego wykorzystywano te kozy w śmiesznych strojach - uroczystości ślubnych.









Cała jedna gablota poświęcona inwazji na Polskę:



Centrum dowodzenia nad światem też się tutaj znalazło ;)




Link: Strona www muzeum
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments :

  1. Świetne muzeum :) Lubię do takich chodzić, zwłaszcza jak są super zorganizowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo dobrze zorganizowane, tak samo jak Verkehrsmuseum o którym planuje wkrótce napisać :)

      Usuń