Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Strajk DB

Wczoraj zakończył się szósty z kolei w ostatnim czasie strajk maszynistów DB i prawdopodobnie nie ostatni. Przypomniało mi to moją podróż we wrześniu podczas pierwszego 3-godzinnego strajku - akurat w godzinach, gdy wyjeżdża RegioExpress do Wrocławia.

Source: http://1435.pl/wp-content/uploads/2011/03/DSC_0455.jpg

Informacja o tym kiedy odbędzie się strajk została podana dzień wcześniej z mediach, ale mimo to zdecydowałam się zaryzykować, pójść na dworzec i spróbować podjąć podróż w końcu pociąg międzynarodowy to może pojedzie. Moje obserwacje z tego jak zachowywali się ludzie i jakie było podejście do pasażerów:
Ludzie stali w kolejkach do informacji i tam dostawali generalnie dwie opcje do wyboru - albo zwrot biletu albo przejazd transportem zastępczym - większość wybierała to drugie. Ja jak już odstałam swoje w kolejce dowiedziałam się, że PR powinny w Zgorzelcu podstawić swój pociąg (nigdy w to nie wierz!) i został zapewniony transport taksówką do Zgorzelca dla mnie i 3 innych osób (musi być zebrana grupa przynajmniej 3 osób w danym kierunku by zapewniono przejazd taksówka w cenie biletu kolejowego).  

Dojechaliśmy o czasie do Zgorzelca i tam zaczął się prawdziwy problem. Pani w informacji co chwilę podawała, że pociąg relacji Drezno - Wrocław jest opóźniony x minut. Po 1,5-2 godzinach już większość ludzi straciła cierpliwość i zrezygnowała z podróży - ja nie miałam takiej możliwości. Ja poszłam się w końcu zapytać czy oni planują podstawić jakiś pociąg zastępczy czy jednak na co pani bardzo zaskoczona: "To oni strajkują? Ja nic nie wiem", ja: "To czemu pani podaje czas opóźnienia?", ona: "Bo jak go nie ma to jest opóźniony". Żelazna logika... Skończyło sie to tak, że musiałam czekać na kolejny pociąg z Drezna i nim udało mi się dojechać do Wrocławia.

Wniosek na przyszłość: Nigdy nie nie podróżuj do Polski jeśli DB strajkuje, bo nawet jak Cie tam dowiozą to potem już będziesz tam czekał, aż strajk się skończy, ponieważ Zgorzelec jest praktycznie odcięty od świata, nie ma tam żadnego dworca PKS, jedyny pociąg do Wrocławia to ten w kooperacji DB.
Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz