Blog został założony jako relacja z rocznego pobytu na wymianie studenckiej Erasmus w Dreźnie. Następnie zdecydowałam się podjąć w Dreźnie studia magisterskie. Opisywałam pobyt na Technische Universitat Dresden. Aktualnie zdecydowałam się zostać w Dreźnie na stałe i kontynuować tego bloga.

Wspomnienie wakacji - Pillnitz

W te zimne i bardzo deszczowe dni miło powspominać upalne wakacje. Dzisiaj krótka notka o jednym z wakacyjnych wypadów. W sierpniu byłam w barokowym pałacyku w stylu japońskim w Pillnitz. Jest on położony centralnie nad rzeką w jednej ze wschodnich dzielnic Drezna. Pałac otoczony jest pięknym parkiem.


Aby się tam dostać musimy pojechać tramwajem (teraz z tego co wiem tramwaj tam nie dojeżdża i trzeba jechać autobusem, a potem kawałek na nogach) do przystanku Fährstelle Pillnitz, a potem przepłynąć łódką na drugą stronę rzeki. Studenci nie muszą się martwić o bilet na przeprawę wodną, bo ona również jest za darmo w ramach Semesterticket.


Wstępu na teren zamku w trakcie sezonu kosztuję 8 EUR bilet normalny, a 6 EUR bilet ulgowy. Poza sezonem wstęp jest za darmo, ja byłam tam również zimą, ale niestety wtedy nie widać prawdziwej urody tego pałacyku i jego ogrodów.











Pilnitz znane jest też z malowniczych winnic. Położone jest w obrębie regionu winiarskiego Saksonia. Wzgórza z winnicami widoczne są z pałacowych ogrodów.




Drzewo, które jest podtrzymywane stalowymi liniami. Zupełnie nie mam pojęcia dlaczego, ale wygląda to interesująco.










Link: Schloss Pillnitz

Share on Google Plus

About Beacze

Jestem 26-letnią studentką informatyki w trakcie pisania pracy magisterskiej. Pracuję jako programistka PHP, a w wolnym czasie podróżuje, spotykam się z przyjaciółmi i prowadzę tego bloga.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Prześlij komentarz